ارتباطات دیجیتال چه طور به کمک سازمان ها می آید؟

وقتی از یک مدیر پرسیده شود که دوست دارد چه خصوصیتی در افراد زیر دست خود ببیند، شنیدن پاسخ هایی مثل “وفاداری”، “قدرت”، دانش” و “تعهد” طبیعی خواهد بود. هرچند نمیشود آن جمله ی قدیمی و همیشگی مدیران را هم در این بین فراموش کرد که “کار کردن با تمام وجود!”. بله، این یک امر طبیعی است که هر شرکت، از کارمندان خود بالاترین بهره کاری را طلب کند.

در دهه اخیر، بسیاری از مطالعات، حقیقی را نشان داده اند که طبق آن ارتباط مستقیمی میان افزایش درآمد یک شرکت، با زمانی است که کارمندان آن به شدت با فرآیندها و امور کاری آن شرکت درگیر شده اند و به آن احساس تعهد می کنند. یک تحقیق از موسسه Dale Carnegie Group نشان داده است که عملکرد شرکت هایی که ارتباطات تنگاتنگی با کارمندان خود دارند، بیش از ۲۰۰ درصد بهتر از شرکت هایی بوده است که این ارتباط را با کارمندانشان نداشته اند!

احساس تعهد، بدان معناست که یک کارمند متعهد، در مورد خود و شرکتی که در آن کار میکند دلسوزی کند. کارمندان متعهد کسانی هستند که فقط برای فیش حقوقی آخر ماه کار نمی کنند، یا حتی هدفشان ارتقا شغلی نیست؛ بلکه افرادی هستند که برای سازمان و رسیدن به اهداف آن تلاش میکنند. Kevin Kruise

تعهد کاری، بهره وری سازمانی

این امر واضحی است که سطح بالای تعهد یک سازمان، با بهره وریِ بیشتر آن ارتباط مستقیم دارد. هرچند علی رغم این حقیقت، تنها ۲۵% از رهبران کسب و کارهای دنیا، استراتژی مدونی برای ارتباط تنگاتنگ با کارکنان خود دارند. متاسفانه، شرایط در کشور ما نامساعدتر از رقم فوق است که راهی طولانی را برای مدیران داخلی ترسیم می کند؛ هرچند این راه، قابل دستیابی است.

برای شرکت ها و سازمان ها، تلاش کردن برای دستیابی به سطحی بالا از تعهد کارکنان ضروری است. چرا که کارکنانی که احساس ارزشمند بودن و مهم بودن برای سازمان خود بکنند، تلاش بیشتری را نیز برای عرضه و نمایش شرکت خود خواهند کرد؛ تلاشی که منجر به انجام شدن بهتر و با کیفیت تر پروژه های آن سازمان می شود. بی شک، کارکنان چنین شرکت هایی به مراتب احساس کسل شدگی و خمودگی کمتری می کنند.

ارتباطات دیجیتال

حال که مشخص شد تعهد کارمندان، از اجزاء ضروری هر سازمانی است که به دنبال بیشترین بازدهی نیروی کار خود است، یک سوال همچنان باقی می ماند: سازمان ها چه طور می توانند این کار را انجام دهند؟ ساده ترین پاسخ این است: ارتباطات دیجیتال

ارتباطات دیجیتال در یک سازمان، در واقع پلتفورمی است که سازمان از آن طریق، بتواند به صورت واضح با اعضای خود در ارتباط باشد. برای مثال، اگر یک شرکت برای مدت زمانی در شرایطی سخت قرار بگیرد، پیام های صادقانه مدیران آن سازمان میتواند کمک بزرگی برای کاهش استرس و نگرانی کارکنان آن باشد. همانطور که اگر یک سازمان در شرایطی خوب قرار گیرد، از همین طریق امکان قدردانی از نیروهای برتر خود را از طریق همین ارتباطات دیجیتال خواهد یافت.

شرکت دنون ارتباطات دیجیتال

ارتباطات دیجیتال در دفتر مرکزی شرکت دنون، لندن | توسط سیستم دیجیتال شرکت آتی گستر

در حقیقت، یکی از بزرگترین مشوق های نیروی انسانی، آن است که نه تنها کار سخت او در محیط کار فهمیده شود، بلکه ارزش حیاتی وجود آن فرد نیز درک شود. راه های سنتی برای ایجاد چنین ارتباطاتی در محل کار وجود دارد، اما برای کسب و کارهایی با تفکری مدرن، راه حل های دیجیتال نظیر استفاده از نمایشگرهای دیجیتال برای ایجاد این ارتباط از موثرترین راه های ممکن است.

با یک پیاده سازی صحیح، نمایشگرهای دیجیتال می توانند کمکی موثر به ساخت محیط های کاری پر اعتماد، جذاب و متعهد باشند؛ در عین حال که “مدرنیته” و حال و هوایی شاد را برای افراد سازمان به ارمغان خواهند آورد.

– آتی گستر | راهکار دیجیتال